Tesi etd-05142020-080958 |
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Tipo di tesi
Tesi di laurea magistrale
Autore
NAZZARO, FRANCESCA
URN
etd-05142020-080958
Titolo
La comunicazione universitaria in Italia: opportunità e nuove sfide
Dipartimento
FILOLOGIA, LETTERATURA E LINGUISTICA
Corso di studi
INFORMATICA UMANISTICA
Relatori
relatore L'Abbate, Giuseppe Andrea
Parole chiave
- academic communication
- comunicazione
- comunicazione digitale
- comunicazione universitaria
- digital media
- italia
- italian university
- Italy
- media
- new media
- social media
- università
- university
Data inizio appello
01/06/2020
Consultabilità
Tesi non consultabile
Riassunto
Dopo la rivoluzione digitale i media e la comunicazione sono decisamente cambiati, assieme alle generazioni di utenti che oggi navigano il web e i social network. Anche la comunicazione pubblica ed universitaria è cambiata, allo scopo di raggiungere le nuove generazioni di matricole iscritte. Sono state passate in rassegna tutte le università statali italiane per coglierne strumenti e strategie di comunicazione 2.0 con focus sul target degli studenti iscritti, oltre a un'analisi approfondita dei casi delle Università di Pisa e dell'Università di Verona tramite i quali si è affrontato l'argomento da diverse prospettive.
Communication and media are really changed after the digital revoluzion, today we have very different users on the web and the social networks. At the same time, also public and academic communication is changed, trying to connect with the new generations of students. All the public universities in Italy have been analysed to check their 2.0 communication media and strateies, with a particular focus on the audicence of enrolled students and a specific analysis of the digital communication of the University of Pisa and the University of Verona to capture more details.
Communication and media are really changed after the digital revoluzion, today we have very different users on the web and the social networks. At the same time, also public and academic communication is changed, trying to connect with the new generations of students. All the public universities in Italy have been analysed to check their 2.0 communication media and strateies, with a particular focus on the audicence of enrolled students and a specific analysis of the digital communication of the University of Pisa and the University of Verona to capture more details.
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