Thesis etd-11162011-124724 |
Link copiato negli appunti
Thesis type
Tesi di laurea specialistica
Author
MARCHI, ANDREA
URN
etd-11162011-124724
Thesis title
Business Process Review del processo P2P: il caso Ariston Thermo Group
Department
INGEGNERIA
Course of study
INGEGNERIA GESTIONALE
Supervisors
relatore Prof. Dulmin, Riccardo
tutor Majoli, Chiara
tutor Majoli, Chiara
Keywords
- ciclo passivo
- indicatori performance
- mappatura processi
- reingegnerizzazione
Graduation session start date
07/12/2011
Availability
Withheld
Release date
07/12/2051
Summary
Nella stesura di questa tesi di laurea è stato analizzato il processo Procurement to Pay condotto all’interno di Ariston Thermo Group, azienda leader nel settore del riscaldamento di acqua e ambienti. Lo scopo di questo elaborato è presentare i risultati ottenuti nei primi sei mesi di svolgimento di un progetto di Business Process Reengineering, reso necessario dal progressivo misalignment tra Sistema Informativo e gestione pratica delle attività che compongono il processo aziendale considerato. L’obiettivo alla base delle prime fasi dell’intervento descritto è quello di avviare un percorso di analisi che porti ad un identificazione delle responsabilità sui sub processi del Procurement to Pay, un allineamento fra organizzazione e Sistema Informativo, una valutazione di alcuni indicatori di performance che possano rilevare zone in cui si ha una carenza di risultati e conseguentemente stabilire un presidio organizzativo che possa controllare e mantenere un efficace ed efficiente processo di miglioramento continuo.
This thesis focuses on the analysis of the Procurement to Pay process, which has been conducted at the Ariston Thermo Group, a leading company in the field of water and room heating systems. The purpose of this study is to show the results achieved during the first six months of carrying out a Business Process Reengineering project. It has been made necessary by the progressive misalignment between the Information System and the practical management of the activities that make up the business process in question. The main objective during the early stages of the described intervention is to undertake an assessment study aimed at identifying responsibilities on the Procurement to Pay subprocesses, aligning organization and Information System and evaluating some performance indicators that can detect areas where there is a lack of results and consequently that can establish an organizational protection in order to monitor and keep an effective, efficient and continuous improvement process.
File
Nome file | Dimensione |
---|---|
The thesis is not available. |