Thesis etd-08282022-171302 |
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Thesis type
Tesi di laurea magistrale
Author
BAUDO, FRANCESCA
URN
etd-08282022-171302
Thesis title
Luxury brand e social media advertising: analisi delle performance dei formati social sponsorizzati di un famoso Brand del fashion di lusso
Department
FILOLOGIA, LETTERATURA E LINGUISTICA
Course of study
INFORMATICA UMANISTICA
Supervisors
relatore Prof.ssa Salvatori, Nicoletta
correlatore Prof.ssa Simi, Maria
correlatore Prof.ssa Simi, Maria
Keywords
- fashion di lusso
- Luxury fashion
- performance analysis
- Social Media
- Social Media Advertising
Graduation session start date
26/09/2022
Availability
Withheld
Release date
26/09/2092
Summary
Questa trattazione vuole mostrare il rapporto tra un Brand del fashion lusso e il social media advertising, in particolare studiando le campagne pubblicitarie che il Brand ha portato avanti su Facebook e Instagram, analizzandone i formati e valutandone le performance.
Sono state analizzate le performance dei formati sulle audience di riferimento del Brand e sui differenti punti del funnel di acquisto dell'utente basandosi su specifici KPI.
L'analisi vuole essere uno spunto su cui costruire scelte data-driven per le successive campagne pubblicitarie del Brand.
This discussion aims to show the relationship between a luxury fashion Brand and social media advertising, particularly by studying the advertising campaigns that the Brand carried out on Facebook and Instagram, analyzing their formats and evaluating their performance.
The performance of the formats on the Brand's target audiences and different points in the user's purchase funnel were analyzed based on specific KPIs.
The analysis is intended to be a starting point on which to build data-driven choices for the Brand's subsequent advertising campaigns.
Sono state analizzate le performance dei formati sulle audience di riferimento del Brand e sui differenti punti del funnel di acquisto dell'utente basandosi su specifici KPI.
L'analisi vuole essere uno spunto su cui costruire scelte data-driven per le successive campagne pubblicitarie del Brand.
This discussion aims to show the relationship between a luxury fashion Brand and social media advertising, particularly by studying the advertising campaigns that the Brand carried out on Facebook and Instagram, analyzing their formats and evaluating their performance.
The performance of the formats on the Brand's target audiences and different points in the user's purchase funnel were analyzed based on specific KPIs.
The analysis is intended to be a starting point on which to build data-driven choices for the Brand's subsequent advertising campaigns.
File
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