Tesi etd-05262023-165300 |
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Tipo di tesi
Tesi di laurea magistrale
Autore
AMBROSIO, CARMEN
URN
etd-05262023-165300
Titolo
Riprogettazione di un'app per il turismo nell'era dei virtual influencer: il caso KineCity
Dipartimento
INGEGNERIA DELL'ENERGIA, DEI SISTEMI, DEL TERRITORIO E DELLE COSTRUZIONI
Corso di studi
INGEGNERIA GESTIONALE
Relatori
relatore Prof. Aloini, Davide
Parole chiave
- app
- marketing
- optimisation
- ottimizzazione
- smart city
- strategia
- strategy
- tourism
- turismo
Data inizio appello
14/06/2023
Consultabilità
Non consultabile
Data di rilascio
14/06/2093
Riassunto
L’obiettivo della seguente tesi è il miglioramento e l’ottimizzazione di un’app mobile per il turismo per consentire con successo la sua introduzione sul mercato. In particolare, si è tenuto conto della necessità di raggiungere un target molto vasto funzionale anche alla generazione di revenues per l’azienda sviluppatrice. Dopo un focus sulla letteratura relativa a concetti chiave come smart city, smart tourism e metaverso, il lavoro pone l’attenzione sull’app KineCity. Partendo da una situazione as is, e cioè sulla base di quanto preliminarmente sviluppato, sono stati definiti una serie di step necessari alla sua corretta implementazione. Sono stati individuati punti di forza e di debolezza della piattaforma per determinare possibile evolutive che tenessero conto delle innovazioni e funzionalità esistenti sul mercato. Dalla situazione as is, si definisce gradualmente una situazione to be, in cui sono previste numerose evolutive quali l’introduzione di un marketplace, la raccolta di token e la presenza di un avatar come guida. Lo step successivo è stato, invece, la definizione dell’approccio strategico più adeguato, conferendo grande rilevanza ad aspetti quali promozione e comunicazione. L’ultima parte di questo elaborato di concentra sui risultati raggiunti, ovvero un prodotto innovativo e distintivo accompagnato da una strategia ben strutturata per il lancio di questo nuovo prodotto sul mercato.
The goals of the following thesis is the improvement and optimisation of a mobile tourism app in order to successfully bring it to market. In particular, account was taken of the need to reach a very broad target group that is also functional for the generation of revenue for the developer company. After a focus on the literature related to key concepts such as smart city, smart tourism and metaverse, the work focuses on the KineCity app. Starting from an as-is situation, i.e. on the basis of what was preliminarily developed, a series of steps necessary for its successful implementation were defined. Strengths and weaknesses of the platform were identified in order to determine possible evolutions taking into account existing innovations and functionalities on the market. From the as-is situation, a to-be situation was gradually defined, in which numerous evolutions were provided, such as the introduction of a marketplace, the collection of tokens and the presence of an avatar as a guide. The next step was to define the most appropriate strategic approach, giving great importance to aspects such as promotion and communication. The last part of this elaborate focuses on the results achieved, namely an innovative and distinctive product accompanied by a well-structured strategy for launching this new product on the market.
The goals of the following thesis is the improvement and optimisation of a mobile tourism app in order to successfully bring it to market. In particular, account was taken of the need to reach a very broad target group that is also functional for the generation of revenue for the developer company. After a focus on the literature related to key concepts such as smart city, smart tourism and metaverse, the work focuses on the KineCity app. Starting from an as-is situation, i.e. on the basis of what was preliminarily developed, a series of steps necessary for its successful implementation were defined. Strengths and weaknesses of the platform were identified in order to determine possible evolutions taking into account existing innovations and functionalities on the market. From the as-is situation, a to-be situation was gradually defined, in which numerous evolutions were provided, such as the introduction of a marketplace, the collection of tokens and the presence of an avatar as a guide. The next step was to define the most appropriate strategic approach, giving great importance to aspects such as promotion and communication. The last part of this elaborate focuses on the results achieved, namely an innovative and distinctive product accompanied by a well-structured strategy for launching this new product on the market.
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