Thesis etd-05262022-120934 |
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Thesis type
Elaborati finali per laurea triennale
Author
BARGAGNA, ENRICO
URN
etd-05262022-120934
Thesis title
Determinazione del numero minimo di denti di ruote dentate cilindriche
Department
INGEGNERIA CIVILE E INDUSTRIALE
Course of study
INGEGNERIA MECCANICA
Supervisors
relatore Prof. Santus, Ciro
relatore Prof. Artoni, Alessio
relatore Prof. Artoni, Alessio
Keywords
- cylindrical involute helical gears
- cylindrical spur gears
- external cylindrical spur gears
- gears
- internal cylindrical spur gears
- internal gears
- minimum number of teeth
- minimum number of teeth to avoid interference
- numero minimo di denti
- numero minimo di denti per evitare interferenza
- ruote
- ruote dentate
- ruote dentate a denti dritti
- ruote dentate cilindriche
- ruote dentate elicoidali
- ruote dentate interne
- spur gears
Graduation session start date
04/05/2022
Availability
Full
Summary
La finalità di questo studio è il calcolo del numero minimo di denti al variare dell’angolo di pressione, del rapporto di trasmissione e dello spostamento adimensionale "𝑥⁄𝑚". Sono state prese in considerazione tre tipi di ruote dentate cilindriche: esterne a denti dritti, esterne a denti elicoidali e interne a denti dritti. Le relazioni trovate sono state ricavate in modo da evitare le condizioni di interferenza che si possono verificare durante l'ingranamento.
The aim of this work is to calculate the minimum number of teeth by varying the pressure angle, the transmission ratio and the dimensionless displacement "𝑥⁄𝑚". Three types of cylindrical gears have been considered: external spur gears, involute helical gears and internal spur gears. The relationships have been obtained in order to avoid the interference conditions that can occur during meshing.
The aim of this work is to calculate the minimum number of teeth by varying the pressure angle, the transmission ratio and the dimensionless displacement "𝑥⁄𝑚". Three types of cylindrical gears have been considered: external spur gears, involute helical gears and internal spur gears. The relationships have been obtained in order to avoid the interference conditions that can occur during meshing.
File
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