Thesis etd-02062023-121552 |
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Thesis type
Tesi di laurea magistrale
Author
BERTOCCHINI, GIACOMO
URN
etd-02062023-121552
Thesis title
Virtual Capture of Non-Cooperating Aerial Vehicles using GPS Spoofing: Guidance, Control and Navigation
Department
INGEGNERIA DELL'INFORMAZIONE
Course of study
INGEGNERIA ROBOTICA E DELL'AUTOMAZIONE
Supervisors
relatore Prof. Pollini, Lorenzo
Keywords
- Beam Rider
- CLOS
- detection
- EKF
- guidance
- Neural Networks
- tracking
- UAV
- UKF
Graduation session start date
23/02/2023
Availability
Withheld
Release date
23/02/2093
Summary
Il seguente elaborato affronta la tematica della difesa di uno spazio aereo sensibile, mediante l'utilizzo di UAV. Lo scopo del lavoro è modellare, sviluppare e validare un sistema in grado di inseguire, riconoscere, raggiungere e catturare un velivolo non collaborante. L'inseguimento avviene mediante una apposita legge di guida che si avvale dell'informazione da terra dell'orientamento necessario a raggiungere il drone, mediante un sistema di visione basato sull'utilizzo di una rete neurale di nuova generazione viene mantenuto un volo in formazione con esso. Fase terminale della missione è l'allontanamento del velivolo non cooperante dalla propria traiettoria di riferimento, mediante un algoritmo di spoofing del segnale GPS, direzionandolo in una zona sicura.
This paper presents the problem of defending a sensitive airspace using UAVs. The aim of the work is to model, control and validate a system capable of tracking, detection, reaching and capturing an uncooperative aircraft.
The pursuit happens using a guidance law that provides from a ground station the orientation necessary to reach the aircraft , subsequently a vision system, based on a new generation neural network, allows a formation flight with it.
The terminal phase of the mission is remove the non-cooperating aircraft from its reference trajectory, through a GPS signal spoofing algorithm, redirecting it to a safe area.
This paper presents the problem of defending a sensitive airspace using UAVs. The aim of the work is to model, control and validate a system capable of tracking, detection, reaching and capturing an uncooperative aircraft.
The pursuit happens using a guidance law that provides from a ground station the orientation necessary to reach the aircraft , subsequently a vision system, based on a new generation neural network, allows a formation flight with it.
The terminal phase of the mission is remove the non-cooperating aircraft from its reference trajectory, through a GPS signal spoofing algorithm, redirecting it to a safe area.
File
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