Thesis etd-10192021-195937 |
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Thesis type
Tesi di laurea magistrale
Author
SASSELLI, IRENE
URN
etd-10192021-195937
Thesis title
Virtual Tuscany: un progetto di valorizzazione di imprese e territorio attraverso la realtà virtuale.
Department
FILOLOGIA, LETTERATURA E LINGUISTICA
Course of study
INFORMATICA UMANISTICA
Supervisors
relatore Carrozzino, Marcello
correlatore Salvatori, Nicoletta
correlatore Salvatori, Nicoletta
Keywords
- beni culturali
- digital transformation
- digitalizzazione
- PMI
- realtà virtuale
- turismo
- virtual reality
Graduation session start date
15/11/2021
Availability
Withheld
Release date
15/11/2091
Summary
L’elaborato presenta Virtual Tuscany, un progetto di valorizzazione del territorio e delle sue aziende attraverso l’innovazione digitale e in particolare la tecnologia della realtà virtuale. Dopo aver introdotto i molteplici contesti in cui si impiega questa tecnologia, lo stato dell’arte dei settori economici delle aziende coinvolte e il valore economico del mercato legato alla diffusione della realtà virtuale, si individuano applicativi per la realizzazione di progetti pilota e se ne descrive la realizzazione, evidenziandone punti di forza e criticità e il supporto che esperienze immersive di realtà virtuale possano offrire alla promozione e valorizzazione turistica, culturale e territoriale.
La parte conclusiva definisce le prossime azioni evolutive volte alla diffusione del progetto e alla sua realizzazione su scala nazionale.
This paper introduces Virtual Tuscany, a project which aims to valorize the territory and its companies through digital innovation and particularly virtual reality technology. A first part of this study will introduce the numerous contexts in which this technology is employed, the state of the art of the economic sectors of the companies involved and the economic value of the market related to the diffusion of virtual reality.
The second part aims to identify the tools for the realization of pilot projects and to describe their implementation, highlighting strengths and weaknesses and the support that immersive experiences of virtual reality can offer to the promotion and enhancement of tourism, culture and territory.
The final part defines the next steps towards the dissemination of the project and its realization on a national scale.
La parte conclusiva definisce le prossime azioni evolutive volte alla diffusione del progetto e alla sua realizzazione su scala nazionale.
This paper introduces Virtual Tuscany, a project which aims to valorize the territory and its companies through digital innovation and particularly virtual reality technology. A first part of this study will introduce the numerous contexts in which this technology is employed, the state of the art of the economic sectors of the companies involved and the economic value of the market related to the diffusion of virtual reality.
The second part aims to identify the tools for the realization of pilot projects and to describe their implementation, highlighting strengths and weaknesses and the support that immersive experiences of virtual reality can offer to the promotion and enhancement of tourism, culture and territory.
The final part defines the next steps towards the dissemination of the project and its realization on a national scale.
File
| Nome file | Dimensione |
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Thesis not available for consultation. |
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