Thesis etd-06132011-143010 |
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Thesis type
Tesi di laurea specialistica
Author
TITONI, FRANCESCO
URN
etd-06132011-143010
Thesis title
Strategie competitive per la distribuzione di musica online
Department
ECONOMIA
Course of study
STRATEGIE E GOVERNO DELL'AZIENDA
Supervisors
relatore Prof. Bianchi Martini, Silvio
Keywords
- analisi strategica
- internet
- musica
Graduation session start date
14/07/2011
Availability
Withheld
Release date
14/07/2051
Summary
Nel lavoro è stata condotta un'analisi competitiva avente ad oggetto un'azienda informatica. Ci siamo, in particolare, concentrati sulla business unit che si occupa della distribuzione di musica in formato digitale, attraverso tre tipologie di prodotto: streaming, download, web radio/TV.
Dapprima abbiamo condotto una classica analisi di settore - nelle sue dinamiche competitive ed evolutive e nelle sue più recenti tendenze - ed abbiamo analizzato la strategia competitiva adottata dall'azienda, integrando i filoni di studi che fanno riferimento alla visione porteriana ed alla resource-based view.
Successivamente ci siamo concentrati sull' innovazione strategica e sul controllo delle risorse complementari attraverso il sistema delle alleanze strategiche, finalizzato alla gestione delle aspettative ed alla generazione di uno standard di settore.
We carried out a strategic and competitive analysis, whose object was an internet company. We focused on the digital music business unit and its three product categories: streaming, download, web radio/TV.
We started with an industry analysis - paying attention to its competitive and evolutionary dynamics and their most recent trends - and subsequently we examined the competitive strategy of the firm, integrating concepts from industrial organization and resource-based view.
In the end, we considered the implications of the strategic innovation and the control of the complementary assets through strategic alliances, aimed to influence and manage the market's expectations and to set an industry standard.
Dapprima abbiamo condotto una classica analisi di settore - nelle sue dinamiche competitive ed evolutive e nelle sue più recenti tendenze - ed abbiamo analizzato la strategia competitiva adottata dall'azienda, integrando i filoni di studi che fanno riferimento alla visione porteriana ed alla resource-based view.
Successivamente ci siamo concentrati sull' innovazione strategica e sul controllo delle risorse complementari attraverso il sistema delle alleanze strategiche, finalizzato alla gestione delle aspettative ed alla generazione di uno standard di settore.
We carried out a strategic and competitive analysis, whose object was an internet company. We focused on the digital music business unit and its three product categories: streaming, download, web radio/TV.
We started with an industry analysis - paying attention to its competitive and evolutionary dynamics and their most recent trends - and subsequently we examined the competitive strategy of the firm, integrating concepts from industrial organization and resource-based view.
In the end, we considered the implications of the strategic innovation and the control of the complementary assets through strategic alliances, aimed to influence and manage the market's expectations and to set an industry standard.
File
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The thesis is not available. |
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