ETD system

Electronic theses and dissertations repository

 

Tesi etd-02092017-100947


Thesis type
Tesi di laurea magistrale
Author
PIZZELLA, FELICE
URN
etd-02092017-100947
Title
Development of business processes and communication strategy according to a new organizational structure: the case of a multinational company.
Struttura
INGEGNERIA CIVILE E INDUSTRIALE
Corso di studi
INGEGNERIA MECCANICA
Supervisors
relatore Prof. Braglia, Marcello
tutor Ing. Pellegrino, Davide
Parole chiave
  • Business processes
  • Consulting
  • Flowcharts
  • Project
Data inizio appello
01/03/2017;
Consultabilità
Parziale
Data di rilascio
01/03/2020
Riassunto analitico
Questo lavoro di tesi è il risultato di un periodo di stage, della durata di cinque mesi, svolto presso il Consorzio ELIS – Consulting Services, finalizzato alla realizzazione di un progetto di consulenza per una azienda multinazionale operante nel settore delle telecomunicazioni. Il progetto nasce in seguito ad un cambio nella struttura organizzativa dell’area OCS - Online Charging Services con l’obiettivo di supportare il team internazionale nell’identificazione e nello sviluppo dei processi di business. Per raggiungere tale scopo, dopo aver effettuato un’analisi As-Is dei processi, è stata sviluppata una proposta To-Be che prevede l’ottimizzazione e la mappatura di essi alla luce delle modifiche che la nuova struttura ha portato. Inoltre nella soluzione è stata implementata una nuova strategia di comunicazione per soddisfare la necessità di avere un forte allineamento all’interno del team dislocato in differenti paesi europei.

This thesis shows the result of an internship developed in five months at Consorzio ELIS – Consulting Services. The aim of the activity was to follow a consulting project for a multinational company operating in the telecommunication sector. The project originates after a change in the organizational structure of the area called OCS - Online Charging Services with the objective to support the international team in identifying and developing the business processes. In order to achieve this aim, the As-Is scenario was thoughtfully analyzed and, then, a To-Be proposal was development with the final purpose to optimize and map the processes according to the changes that the new structure has generated. Moreover, the solution focused on implementing a new communication strategy to satisfy the need of having a timely alignment within the teams based in different European countries.
File