Tesi etd-10062020-172042 |
Link copiato negli appunti
Tipo di tesi
Tesi di laurea magistrale
Autore
BUCCHERI, DAVIDE
URN
etd-10062020-172042
Titolo
DESIGN AND IMPLEMENTATION OF AN ELECTRIC VEHICLE RANGE ESTIMATION SYSTEM WITH DRIVING STYLE CONTRIBUTION
Dipartimento
INGEGNERIA DELL'INFORMAZIONE
Corso di studi
INGEGNERIA ROBOTICA E DELL'AUTOMAZIONE
Relatori
relatore Prof. Saponara, Sergio
correlatore Dott.ssa Cornelio, Anastasia
correlatore Dott.ssa Cornelio, Anastasia
Parole chiave
- driving style
- electric vehicle
- range
- range estimation
Data inizio appello
19/11/2020
Consultabilità
Non consultabile
Data di rilascio
19/11/2090
Riassunto
Il lavoro svolto in questa tesi si concentra sullo sviluppo e sulla implementazione di un sistema che stima l'autonomia di un veicolo totalmente elettrico, tenendo conto di informazioni derivanti dal sistema di navigazione del veicolo stesso, quali informazioni ambientali e le condizioni stradali al fine di massimizzare l'autonomia in chilometri che il veicolo elettrico può percorrere, tenendo conto dello stato di carica della batteria e le caratteristiche del veicolo stesso. Viene, inoltre considerato il modo di guidare del pilota, il quale influisce sulla stima dello stato di carica della batteria e influenza, dunque, il calcolo dell'autonomia del veicolo stesso.
The work carried out in this thesis focuses on the development and implementation of a system that estimates the range of a fully electric vehicle, taking into account information deriving from the vehicle's navigation system, such as environmental information and road conditions in order to maximize the range in kilometers that the electric vehicle can travel, taking into account the state of charge of the battery and the characteristics of the vehicle itself. The driving style contribution is also considered, which affects the estimation of the state of charge of the battery and therefore influences the calculation of the vehicle's range.
The work carried out in this thesis focuses on the development and implementation of a system that estimates the range of a fully electric vehicle, taking into account information deriving from the vehicle's navigation system, such as environmental information and road conditions in order to maximize the range in kilometers that the electric vehicle can travel, taking into account the state of charge of the battery and the characteristics of the vehicle itself. The driving style contribution is also considered, which affects the estimation of the state of charge of the battery and therefore influences the calculation of the vehicle's range.
File
Nome file | Dimensione |
---|---|
La tesi non è consultabile. |